19/01/2021
El projecte d’Aula Compartida ha començat a funcionar aquesta mateixa setmana a l’IES Caminàs i podria estendre’s a altres centres
Àudio de Francesc Mezquita
La Regidoria d'Educació de l’Ajuntament de Castelló ha adjudicat el programa d’Aula Compartida a l’IES El Caminàs per al curs 2020-2021. Es tracta d’un programa d’atenció a la diversitat i que té com a finalitat prevenir l’absentisme i l’abandonament escolar. A les sessions, assistiran 15 alumnes, els quals han repetit els cursos de 1er i 2n de l’ESO.
“Igual que la resta d’accions que portem a terme a Castelló, aquesta està vinculada al projecte de ciutat educadora i inclusiva, ja que volem que tothom tinga l’oportunitat de continuar amb la seua formació i volem ajudar a reconnectar amb el sistema educatiu l’alumnat”, ha apuntat el regidor d’Educació de Castelló, Francesc Mezquita. “Sense dubte, aquests cursos de la primera etapa de l’educació secundària són clau per al futur dels i les alumnes i per això actuem ací”, ha destacat l’edil, qui obre la porta a estendre la intervenció a altres centres que ho sol·liciten.
Així doncs, el programa d’Aula Compartida va dirigit aspira a facilitar l’adaptació de l’alumnat de l’educació secundària obligatòria al medi escolar i a acabar amb actituds disruptives. D’aquesta manera, l’IES el Caminàs comptarà amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació per fomentar la igualtat d’oportunitats entre els menors en risc d’exclusió.
En eixe sentit, l’alumnat durà a terme una sèrie d’activitats relacionades amb els objectius plantejats. Mitjançant aquestes dinàmiques grupals i individuals, els menors adquiriran competències en l’àmbit del llenguatge, de l’entorn digital o, també, dins de l’àmbit de la matemàtica i la tecnologia. Així mateix, també s’impulsarà el sentit de la iniciativa i del treball en equip. La programació està sotmesa als possibles canvis degut al context sanitari de manera que les activitats es poden adaptar per dur-se a terme en línia.
El Programa d’Aula Compartida esdevé una eina que té com a base la realització d’activitats pràctiques i terapèutiques, les quals posen en el centre a l’alumnat que hi assisteix. Tot i que hi ha normes a tenir en consideració, cal assenyalar que la majoria d’activitats del curs tenen a veure amb les emocions, l’autoestima o la gestió de la frustració.